Praktikus tudást igénylő munkák- A pincér

pincérek

A pincérről olyan kép alakulhat ki bennünk, aki folyton mozgásban van, miközben megjegyez számos rendelést. Ügyesnek, gyorsnak és kedvesnek kell lennie egyszerre. Ismernie kell a kínálatot és segítenie kell a vendégeknek bármilyen problémával kapcsolatban.

Tehát a pincérkedés azon szakmák közé tartozik, amikhez praktikus tudás és gakorlatias gondolkodásmód szükséges. Ezt mind elsajátíthatja gyakorlással és a budapesti pincér képzésen szakemberektől.

Ismerjük meg akkor ezt a fontos munkakört.

Mit is csinál a pincér?

Pincérként vagy felszolgálóként a feladat a rendelések felvétele, valamint az ételek és italok felszolgálása a vendégeknek. Olyan személyre van szükség, aki jó tűrőképességgel és kellemes személyiséggel rendelkezik, hogy ebben a szerepkörben boldoguljon.

  • Váltakozó műszakban és/vagy néha hétvégén és ünnepnapokon keresztül kell majd dolgozni.
  • Üdvözölni kell és odavezetni a vendégeket az asztalukhoz.
  • Kérésre menüt és alapos tájékoztatást ad az ételkészítésről (pl. az adagokról, összetevőkről vagy az esetleges ételallergiákról).
  • Készítse elő az asztalokat az asztali futók, evőeszközök és poharak elhelyezésével.
  • Tájékoztatja a vendégeket a napi ajánlatokról.
  • Kérésre menüválasztási lehetőségeket javasol.
  • Felveszi a pontos étel- és alkoholtartalmú italokra vonatkozó irányelveket a rendelés leadásához.
  • POS rendelési szoftver használata.
  • A rendelés részleteinek ismertetése a konyhai személyzettel.
  • Az étel- és italrendelések kiszállítása.
  • Ellenőrzi az edények és konyhai eszközök tisztaságát és kiszerelését, és jelezze az esetleges problémákat.
  • Az asztal rendezése és az étkezőhelyiség rendben tartása.
  • Csekkek kiadása és a számlafizetések összegyűjtése.
  • A használt tányérokat, poharakat és evőeszközöket a konyhába hordja mosogatásra.

Ki lehet pincér?

Általában középiskolai végzettség elég lehet a munka betöltéséhez.

A munkatapasztalat pincérként vagy felszolgálóként vagy hasonló pozícióban mindig óriási előnyt jelent. Persze vannak esetek, amikor kezdőt keresnek, mert közben bele lehet tanulni, van lehetőség tapasztalatot szerezni.

Készségek, képességek, amik szükségesek

Fizikai képességek

A pincér vagy felszolgáló fizikai állóképessége nagyon fontos, mivel szinte az egész napot állva kell tölteniük, és nehéz tárgyakat, például tálcákat, ételeket, etetőszékeket, dobozokat, üléseket kell cipelniük, és egyéb, fizikai erőt igénylő tevékenységeket kell végezniük.

Ügyfelek kezelése

Pincérként vagy pincérnőként szükség van ügyfélszolgálati készségekre. Mosolyogni, barátságosan köszönni és szükség esetén szemkontaktust teremteni tudjon a vendégekkel. Ez a készség arra is képessé teszi a pincéreket vagy pincérnőket, hogy odafigyeljenek az italkérésekre, megértsék, amikor a vendég a rendelés csökkentésére utal, és világos és teljes kifejezésekkel válaszoljanak a vendég által feltett kérdésekre. A jó ügyfélszolgálati készségekkel a pincérek és pincérnők gyorsan tudnak jegyzetelni, és pontosan ki tudják adni a rendeléseket minden egyes ügyfélnek. Emellett megfelelő szemkontaktust tartanak az ügyfelekkel, hogy tudják, mikor van rájuk szükség az asztalnál, hogy elkerüljék a hívatlan megjelenést az asztal körül.

Türelem

A pincérnek vagy pincérnőnek nem szabad könnyen ingerültté válnia néhány szótól, amelyet az ügyfelek esetleg feléjük dobálnak. Amikor a vendégek alkoholos befolyásoltság alatt állnak, bármit mondhatnak, anélkül, hogy figyelembe vennék a pincér vagy a pincérnő érzéseit. Ilyen helyzetben csak a türelem működik, ezért erre van szükség, ha valóban túl akarja élni a gúnyolódást.

Problémamegoldó készségek

Sokat segít a pincéreknek, ha mindig nyomon tudják követni az étteremben felmerülő esetleges problémákat, és meg tudják találni azokat a releváns információkat vagy híreket, amelyek segíthetnek a megoldások megvalósításában.

Figyelem a részletekre

A pincéreknek és pincérnőknek képesnek kell lenniük arra, hogy minden leadott rendelés részleteit megjegyezzék, és gondoskodjanak arról, hogy a vendégek pontosan úgy kapják meg, ahogyan a megrendeléseket leadták. A részletekre való odafigyelés kiküszöböli az esetleges későbbi problémákat.

Kapcsolatteremtés

A pincér vagy a felszolgáló képes teljes mértékben megérteni az ügyfelek panaszait, és taktikával segít megoldani az esetlegesen felmerülő problémákat. Ahhoz, hogy megértsék az ügyfeleket, először is módot kell találni a megközelítésükre.

Időgazdálkodás

Be kell ütemeznie a napi tevékenységét, és az aznapi céljának elérésén kell dolgoznia. Szükségük van arra a képességre, hogy elemezzék és eldöntsék mi legyen a prioritás. A rossz időbeosztás esetleg irritálhatja a vendéget, aki távozhat, ha nem pontosan azt kapja, amit szeretne.

Egy kis matektudás

Ez magában foglalja a számok és összegek, például százalékok, kedvezmények, borravaló, kamat és jutalékok kiszámításának képességét. A készségek teret adnak a gyors mérési és számolási képességnek.