4 tipp a pihentető alvásért

tippek a pihentető alváshoz

A nyugodt alvás lassan olyan kincs lesz, mint a forró nyárban a jeges üdítő. Zajos körülmények között élünk, stresszes a munka és fárasztóak az emberek a közértben.

Szeretnél kipihenten ébredni, és elégedett mosollyal nyújtózkodni reggel?

Ahhoz, hogy egyensúlyban tarthassuk magunkat, szükségünk van, nem csak a nyugodt, de a valóban pihentető alvásra.

A valóban pihentető alváshoz adunk most tippeket.

Első tipp a pihentető alvásért – Optimális alvási körülmények

Biztosan nem lesz meglepő, de a pihentető alváshoz nyugodt alvási körülményekre van szükség. Tehát legalább félhomály, de inkább sötét. Ne legyen világítós led, bedugva hagyott töltő, világító telefon.

Ha már jó ideje nem alszunk jól, akkor egy elalvás előtti citromfű tea sokat segíthet.

Második tipp a pihentető alvásért – Egészséges ágynemű

Ahhoz, hogy pihenten ébredjünk olyan párnára, ami megtámasztja a nyakunkat, és nem gyűri össze a nyakizmainkat, megfosztva ezzel az agyat az oxigéntől. Ez a párna az anatómiai párna, emlékező habbal.

Ezenkívül, nagyon fontos, hogy az ágyneműnk anyaga kellemes legyen a bőrünk számára. Jó hőelvezető és nedvszívó képességű legyen. Ezen kívül a színe számunkra megnyugtató legyen. A lepedő semmi esetre se legyen piros vagy fekete.

hálószoba

Harmadik tipp a pihentető alvásért – Feszültségoldás

Ha feszült volt a napunk, és semmi olyat nem tettünk, ami levezetné ezt a feszültséget, akkor zaklatottan fogunk aludni, lehet, hogy felébredünk az éjszaka közepén, és egészen biztosan nem tudunk pihentetően aludni.

Feszültség levezetés lehet sport, tánc, egy kiadós forró fürdő, vagy kreatív technikák, amikkel kiírjuk, rajzoljuk magunkból a nap történéseit, a bántó dolgokat. Stressz elleni praktikákat ide kattintva találsz.

Negyedik tipp a pihentető alvásért – Ébresztés

Legyen biztosak abban, hogy ébresztőt bekapcsoltuk, így az elme megnyugodva kikapcsolhat, nem kell azon izgulni, hogy el fogunk aludni.

Összegezve, sok tényező befolyásolja az alvásunkat. Zavaró lehet a fények, zajok, a tudat, hogy vagy bekapcsol az ébresztő, vagy nem. Zavarhat bennünket a sok elektromos kütyü. Ha az ágyneműnk nem megfelelő, ha a fejünket nem jó párnán pihentetjük, búcsút inthetünk a pihentető alvásnak, és zaklatott lesz az ébredés.